کد خبر: 1180021
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان با یک مدال نقره و یک برنز برای تیم ملی ایران در اردن به پایان رسید.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان که از روز 27 مرداد در شهر امان اردن آغاز شده، امروز (یکشنبه 29 مرداد) با برگزاری مرحله پایانی کشتی‌های 5 وزن دوم به پایان رسید.

شاگردان حمید باوفا که روز گذشته عملکرد بسیار خوبی در این رقابت‌ها داشتند، امروز کارشان بیشتر با باخت همراه بود. ابتدا در رقابت‌های شانس مجدد، امیررضا اکبری که فرصت کسب مدال برنز را داشت، باخت تا به دیدار رده‌بندی وزن 97 کیلوگرم نرسد.

از بین سه کشتی‌گیری که شانس کسب مدال برنز را داشتند، فقط ده‌بزرگی موفق به غلبه بر حریف شد و مدال برنز گرفت و دو کشتی گیر دیگر به رده پنجمی رضایت دادند.

فینال 82 کیلوگرم نیز با شکست سنگین یاسین یزدی همراه بود تا روز دوم با تنها یک نقره و یک برنز برای ایران تمام شود.

به این ترتیب تیم ملی فرنگی کار خود را در مسابقات این دوره با کسب سه مدال طلا، 2 نقره و یک برنز تمام کرد.

وزن 60 کیلوگرم: امیررضا ده‌بزرگی که روز گذشته بعد از شکست حریفانی از ترکیه، چین و ژاپن، در نیمه‌‌نهایی مغلوب سومیت هندی شده بود، در کشتی رده‌بندی مسابقات جوانان جهان در کمتر از یک دقیقه صفرسیف اله کورمان قزاقستانی را با امتیاز عالی 8-صفر شکست داد. اعلام پایان مبارزه از سوی داور وسط، درخواست چلنج مربیان قزاق را به همراه داشت که همین مسئله یک امتیاز دیگر برای ده‌بزرگی به همراه داشت تا او مدال برنز جهان را در تنها 57 ثانیه از آن خود کند.

وزن 67 کیلوگرم: اهورا بویری در دیدار رده‌بندی این وزن، ابتدا در خاک حریف ترک نشست و درحالیکه داوران دو امتیاز به آزات ساریار داده بودند، چلنج درست کادرفنی تیم ملی، این دو امتیاز را برگرداند و تایم اول با همان نتیجه یک -صفر به سود کشتی‌گیر ترک تمام شد. در وقت دوم باز هم این کشتی‌گیر ترک بود که موفق به کسب 2 امتیاز دیگر شد و بعد از آن کاملا دفاعی ظاهر شد تا یک امتیاز دیگر به بویری داده شود. این کشتی با نتیجه 3-2 به سود ساریار تمام شد تا اهورا بویری در جایگاه پنجمی قرار گرفته و 10 امتیاز برای تیم ملی کسب کرد.

بویری پیش از این حریفانی از مجارستان، روسیه و بلاروس را شکست داده و در نیمه‌نهایی مغلوب حریف مصری شده بود.

وزن 72 کیلوگرم: محمدمهدی میری در مصاف با آنری پوتکاریدزه گرجستانی، در وقت اول امتیاز کم‌کاری گرفت اما نتوانست فنی اجرا کند. در وقت دوم کشتی‌گیر گرجی اما در خاک موفق به اجرای بارانداز شد تا نتیجه کشتی را 5-یک به سود خود کند.

اخطار کم‌کاری دوم به حریف گرجی داده شد اما میری که به شدت خسته نشان می‌داد نتوانست از این فرصت استفاده کند و این مبارزه هم با شکست کشتی‌گیر کشورمان همراه بود تا 10 امتیاز دیگر از این پنجمی عاید تیم ملی فرنگی شود.

وزن 82 کیلوگرم: یاسین یزدی در مصاف با آلپرن بِربِر روز گذشته با شکست حریفانی از روسیه، قزاقستان، ژاپن و ارمنستان تنها فینالیست 5 وزن دوم ایران در مسابقات جوانان جهان شده بود، در مصاف با آلپرن بربر از ترکیه در تایم اول با اخطار کم‌کاری یک امتیاز از حریف پیش افتاد اما نتوانست در خاک امتیاز بگیرد.

یزدی که برای رسیدن به دوبنده تیم ملی فرنگی در جوانان جهان، بعد از آسیایی با میثم شاکری مسابقه انتخابی داده بود، در وقت دوم اما کشتی‌گیر ترک در خاک فوق‌العاده ظاهر شد و 9-یک کشتی را به سود خود تمام کرد تا باخت‌های روز دوم برای تیم ملی تکمیل شده و یزدی هم صاحب نقره جهان شود.

وزن 97 کیلوگرم: امیررضا اکبری که بعد از پیروزی مقابل حریفی از آلمان، مقابل کشتی‌گیر بلاروس ضربه فنی شد، هرچند خوش‌شانس بود که به گروه شانس مجدد برود، اما در ادامه نیز مغلوب حریف روس شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت تا ایران در مرحله پایانی رقابت‌های وزن 97 کیلوگرم، نماینده‌ای نداشته باشد.

پیش از این در رقابت‌های 5 وزن اول، احمدرضا محسن‌نژاد در 63 کیلوگرم، علیرضا عبدولی در 77 کیلوگرم و فردین هدایتی در 130 کیلوگرم شب گذشته طلا گرفتند، ابوالفضل چوپانی به مدال نقره 87 کیلوگرم رسید و علی احمدی‌وفا در 55 کیلو پنجم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار